Ihanat purkit ja purnukat!

Täytyy myöntää, että tämä viikko on ollut suhteellisen shoppailuntäyteinen, jopa minun mittapuullani! Shoppailtiin äidin kanssa ensin Tampereella ti-ke, ja sitten Helsingissä to-pe. Mukaan tarttui uudet talvikengät, pipo, pari neuletta, kaksi toppia, t-paita, erinäisiä koruja, rintsikat ja sukkahousut, hiustuotteita, huulipuna, keittiötarvikkeita ja pari dvd:tä. Ja tuossa siis vasta minun ostokseni, äitikin löysi nimittäin tosi paljon kaikkea kivaa. Mutta huomio! Voin ylpeänä kertoa, että pipoa, kenkiä ja yhtä neuletta lukuunottamatta en maksanut mistään täyttä hintaa - syysalennusmyynnit on jotain aivan parasta! Esimerkiksi Ginasta löytyi -70% alennuksella vaatteita, joita olin jo aikaisemmin ihaillut. Kannatti siis odottaa!

Viikko oli muutenkin aika hektinen, joten en ehtinyt missään vaiheessa tekemään sitä viimeksi lupaamaani kosmetiikka-aiheista postausta. Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, am I right? Seuraavaksi siis juttua niistä "litkuista" (poikaystävän lanseeraama ah niin elegantti termi), jotka löytyvät tällä hetkellä meikäläisen kosmetiikkalistan kärjestä!


Olen tällä hetkellä aivan hurahtanut kaikkiin kuorintatuotteisiin. Kuten eräs ystäväni viisaasti ilmaisi, ihon kuorinta nyt vaan on sellaista "arjen luksusta". Kärsin itse todella herkästä, kuivasta ja ihottumaan taipuvaisesta ihosta, joka on otettava huomioon kaikessa kosmetiikassa. Sopivat kuorintatuotteet iholle ja kasvoille olen ihme kyllä onnistunut löytämään ihan edulliseen hintaan Citymarketin hyllystä. Varsinkin tuo Herbinan MarjaSpa -kuorintavoide on tosi kiva, hellävarainen iholle ja ihanan tuoksuinen! Vartalolle käytän tuota Garnierin Sugar Scrubia, joka ei myöskään ärsytä ainakaan minun ihoani. Kosteusvoiteissa olen huomannut, että kannattaa pelata varman päälle: apteekin perusvoide on paras vaihtoehto.


Sitten hiukset! Kuten useimmat (feikki)punapäät, tuskailin ennen tosi usein sitä, että väri haalistuu ja jotenkin menettää hohtonsa todella nopeasti. Päätin kokeilla tuota KC Professionalin ColorMaskia, koska tosi moni kaveri kehui sitä. Ja kyllä kannatti! Sen lisäksi että kyseinen tuote tuoksuu hyvältä ja hoitaa hiuksia, se ihan oikeasti kirkastaa väriä tosi paljon. Maski päässä kymmenen minuuttia, ja tukka on taas kuin vasta värjätty, ainakin minulla. Olisin voinut maksaa tuosta putelista hyvillä mielin enemmänkin kuin sen about 15 euroa, jonka siitä aikoinaan pulitin.





 Yksi ikävimpiä puolia talven tulossa on se, että huulet on koko ajan kuivat ja rohtuneet. Löysin Lushin viime kesänä Tukholman reissulla, ja menetin sydämeni täysin. Voiko herkullisempaa kosmetiikkaa olla?? Ainoa huono puoli noissa huulituotteissa on se, että ne maistuu vähän turhankin hyvältä, ja tulee helposti kiusaus vaan nuolla kaikki pois, heh...




Kosmetiikkasuosikeista on minun tapauksessani mahdotonta kirjoittaa, ilman että päädytään jossain vaiheessa meikkeihin. Olen pienestä pitäen rakastanut meikkaamista; muistan edelleen kuinka iloinen olin saadessani lahjaksi ensimmäisen lasten "meikkisetin"!

Herkkäihoisena en yleensä uskalla ostaa halpismeikkejä, vaan ostan mieluummin sitten vähän laadukkaampia tuotteita harvemmin. Nuo Seppälän Wet'n'Wild -luomivärit kuitenkin ovat saanet minut joustamaan tuosta periaatteesta. Mielestäni ne ovat nimittäin hintaansa nähden tosi hyviä. Ainakin minä voin tanssia ja hikoilla monta tuntia, ja noilla tehdyt bilesilmät pysyy paikoillaan. Tosin kuten jo aiemmin mainitsin, mulla on tosi kuiva iho, eikä silmäluomillakaan ole taipumusta rasvoittua. On ihan mahdollista, että samat tuotteet toimivat eri ihotyypeillä eri tavoin.





Last but not least: tämän syksyn pahin addiktioni, eli kynsilakat. En vaan saa niistä tarpeekseni. Aina löytyy uusia, ihania sävyjä! Olin ennen tosi laiska lakkaamaan kynsiä, koska en omista hirveästi kärsivällisyyttä paljon tarkkuutta vaativiin juttuihin...mutta yllättäen kynsilakkahimo voitti laiskuuden, heh. Ja harjoitushan tekee mestarin. Kuvassa näkyvät Dependin (Kicks), Mavalan (kaverilta saatu), Rimmelin (Citymarket) ja Lumenen (Emotion) lakat ovat tämänhetkisiä suosikkejani. Kaikissa on hinta-laatusuhde kohdillaan, ja sävyjä löytyy tosiaan joka lähtöön. Tykkään itse eniten tuollaisista suht pienistä pulloista, koska kyllästyn sen verran nopeasti yhteen sävyyn, ettei isoa pulloa tule käytettyä loppuun.

Siinä vähän meikäläisen suosikkituotteita, toivottavasti tykkäsitte! Olisi myös mukava kuulla, onko teillä lukijoilla jotain tiettyjä kauneustuotteita, joista pidätte erityisen paljon. Osaisiko joku muuten suositella jotain hyvää, kuivalle iholle sopivaa meikkivoidetta?

Comments

Popular Posts